jump to navigation

Mats som tecknare [1977] – FLUGAN maj 29, 2009

Posted by matskjellstrom in Kultur.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

1977 bodde jag i södra Örebro, i stadsdelen Adolfsberg. Här levde jag i 12 år som barn.
Något jag ofta sysslade med var att rita på papper. Har sparat en pärm som nu står i min bokhylla fylld med teckningar som jag gjorde i min ungdom. Ganska medelmåttiga men dom är ändå kul att titta på i efterhand, lite nostalgi. I tonåren drömde jag om att bli illustratör. Tänkte söka in på en fin Konstutbildning men så blev det inte, jag blev rekommenderad att bli grafiker [typograf].
Här kommer en enkel teckning som jag gjorde när jag var 9 år.

Det är inte ofta man ser teckningar på en blog, så nu blir min blog halv-unik:

Mats Kjellström som tecknare

Kommentarer»

1. Lars Sjögren - juli 15, 2009

Fantasifullt och roligt!

Ser gärna fler teckningar!

2. Lars Sjögren - juli 20, 2011

Kom helt apropå in på din blogg och såg ånyo din teckning från mycket unga år. Den är verkligen kul! Den borde publiceras i någon dagstidning.


Lämna en kommentar