jump to navigation

Invandrare? Inflygare! maj 22, 2009

Posted by matskjellstrom in Allmänt, Kultur, Litteratur.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback
Det skrivs en hel del om invandrare men ordet invandrare verkar vara myntat av någon enfaldig. Hur många invandrare ‘vandrar’ när dom ska flytta till svea rike [sverige]? Borde det inte hetta inflygare? Eftersom dom flesta flyger jet-flygplan med hög komfort och alla sorters bekvämligheter som kan uppbringas som ska flytta till sverige [ett land med mycket skog].

Exempel:

Hur många från den arabiska världsdelen vandrar till sverige?
Hur många sydamerikaner vandrar (går) till sverige?  Osv…
Vet ej, men inte är det många…

Att diskutera invandrare som grupp tänker jag inte göra, troligtvis inte politiskt korrekt att blogga om denna grupp människor som ändå är vanliga människor.

Man kan fundera över mycket men detta ord är förbryllande för min lilla själ, jag funderar men jag förstår ej. Denna artikel blir svår att kategorisera. Kanske under; värdelösa ord? Ni som jobbar med Svenska Akademiens ordlista vad tänker ni på när ni myntar ord som detta? http://www.saol.se/
Det finns många liknande ord som detta exempel – dom får jag behandla i framtiden annars så blir min blog något tråkig.

Mats Kjellström

Jag är bara en enkel ‘arbetare’ – men jag förstår mig inte på den elitiska och akademiska världens ord!

Kommentarer»

1. Josef Boberg - maj 22, 2009

Hmmm… – Mats – underskatta ej Din förmåga att förstå den elitiska och akademiska världens ord – för jag är näst intill bergsäker på att Du förstår ”snubbar” bättre – än vad dom förstår sig själva. 🙄


Kommentera

