jump to navigation

Manliga ‘kvinnor’ är ett konstigt fenomen maj 20, 2009

Posted by matskjellstrom in Allmänt, Kultur, Politik.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

När man ibland studerar kvinnor i media så bär dom ofta manliga kläder typ kostym och andra mans liknande kläder. Vi lever i en demokrati – men att jag skulle vilja ha en klänning på mig vore otänkbart. Varför vill vissa moderna kvinnor  se ut som män?
Manliga attribut på kvinnor tycker jag är mycket störande.
Ibland försöker dom även att förställa sina röster för att få en mer manlig röst.

Detta fenomen förekommer i många länder och kulturer, det har jag sett på nätets alla nyhetsportaler och bloggar. Kvinnor kan vet vi, men att dom vill se ut och låta som män är nästan komiskt [haha]. Evolutionen fortsätter men dess vägar är oförklariga [för mig].

Att jag skulle kunna göra en analytisk undersökning på ett akademiskt plan av detta fenomen är nog inte möjlig, det blir för svårt helt enkelt. Hjälp mig Freud!
Denna artikel vill jag göra kort, annars kanske jag blir förryckt.

Mats Kjellström

Min drömkvinna = hon bör se ut som en kvinna

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

